Crowdfunding Deli2 - spółki z sektora e-grocery. Co warto wiedzieć o Deli2
Obrazek użytkownika Piotr Kwestarz
08 mar 2022, 11:25

Crowdfunding Deli2 - spółki z sektora e-grocery. Co warto wiedzieć

Od dziś rozpoczynają się zapisy na akcje delikatesów premium on-line Deli2. Spółka zamierza pozyskać do 2 mln zł na przyspieszenie rozwoju. Planuje wejść na rynek NewConnect w ciągu 2 lat.

Deli2 jest spółką zależną notowanej na głównym rynku GPW firmy Tower Investments. Oferuje on-line, pod jednym adresem internetowym, produkty spożywcze pochodzące od najlepszych delikatesów, piekarni, manufaktur, winiarni, sklepów z żywnością ekologiczną i innych sprawdzonych dostawców premium. Spółka posiada także stacjonarny sklep w centrum Warszawy.

„Serwis deli2.pl jako jedyny na warszawskim rynku posiada w ofercie tradycyjne dania kuchni polskiej Adama Gesslera. W ciągu najbliższych 2-3 lat platforma delikatesy online deli2.pl planuje dotrzeć ze swoją ofertą do 10 mln klientów” - podaje spółka.

Deli2

Strategia i model biznesowy Deli2

Sklep internetowy skupia się na dostarczaniu produktów premium bezpośrednio do domów. Powstał w grudniu 2020 r. w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na tego typu usługi on-line.

„W krótkim czasie stworzyliśmy biznes oparty na łączeniu topowych dostawców z odbiorcami ceniącymi jakość za pomocą nowoczesnych i szybko skalowalnych technologii. Pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę, rozwój skali biznesu Deli2 jest zgodny z naszymi oczekiwaniami, a kompleksowa oferta stała się wielką przewagą konkurencyjną na tle innych e-sklepów w Polsce” - mówi Bartosz Kazimierczuk, prezes zarządu Deli2.

„Dynamiczny rozwój marki Deli2 jest dowodem słusznie obranej strategii, opartej przede wszystkim na jakości oraz różnorodności oferowanych produktów. Zarówno platforma zakupowa, jak i premierowy sklep stacjonarny, zostały docenione przez klientów” - kontynuuje prezes.

Po ponad roku działalności marka oferuje już ponad 10 tys. produktów od ponad 30 brandów. Start i szybką rozbudowę biznesu wsparła przeprowadzona wcześniej prywatna emisja akcji, z której spółka pozyskała 1 mln zł. Środki te pozwoliły na uruchomienie wysyłki towarów na całą Polskę.

„Dzięki wsparciu inwestorów, w krótkim czasie, stworzyliśmy unikalny biznes oferujący bogaty asortyment produktów z najwyższej półki. Pod tym względem nie mamy aktualnie na polskim rynku żadnej konkurencji. Nadal chcemy rozwijać ofertę najlepszych jakościowo wyrobów, pochodzących od rzemieślniczych dostawców oraz smakołyków z całego świata, niedostępnych w sklepach sieciowych. Wiemy, że dobre jakościowo produkty idealnie wpisują się w obecne trendy żywieniowe oraz rosnącą świadomość konsumentów dotyczącą zdrowego odżywiania” - dodaje prezes.

Model biznesowy, opierający się na omnichannel, pozwolił spółce na utrzymywaniu niższych kosztów, niż w przypadku tradycyjnych sklepów e-commerce.

"Już teraz wyraźnie zbliżamy się do osiągnięcia progu rentowności, co sprawia że obecnie nasza marka nie ma sobie równych. Wierzę, że wsparcie inwestorów przyczyni się do kontynuowania dynamicznego rozwoju Deli2 i tym samym pozwoli nam dalej wzbogacać polski rynek FMCG" – podsumowuje Bartosz Kazimierczuk.

Zarząd zapowiada, że będzie rekomendował wypłatę dywidendy w momencie osiągnięcia przez spółkę rentowności. Na dywidendę ma być przeznaczone do 50% wypracowanego zysku. Ten odsetek może się wahać w zależności od sytuacji spółki w danym okresie.

Plany rozwoju Deli2

Deli2 działa na rosnącym rynku e-grocery. Zamierza w ciągu 2 lat świadczyć usługi dla 10 mln klientów. Emisja akcji posłuży wsparciu tego procesu.

"Naszym strategicznym założeniem na najbliższe lata jest dotarcie do 10 mln klientów. W tym celu już teraz rozpoczynamy działania mające na celu ułatwienie klientom korzystania naszej oferty. Pracujemy nad wdrożeniem aplikacji mobilnej, rozwijamy też system ERP i system lojalnościowy. Po udanym starcie punktu stacjonarnego w centrum Warszawy, jeszcze w tym roku chcemy otworzyć 2 kolejne lokalizacje w stolicy" - mówi prezes Deli2.

Spółka ma zamiar do 2024/2025 być aktywna w 6 aglomeracjach.

"Planujemy wejść do kilku nowych aglomeracjach, m.in. do Wrocławia, Trójmiasta i Katowic. Liczę, że w osiągnięciu tych celów pomoże nam rozpoczynająca się kampania crowdinvestingowa Deli2" - dodaje.

Plany rozwoju Deli2

Powstanie appka mobilna Deli2

Spółka planuje pozyskać do 2 mln zł na dalszy rozwój. Pozyskane środki zostaną przeznaczone przede wszystkim na rozwój technologiczny platformy, w tym na uruchomienie aplikacji mobilnej. Ma też zostać przygotowany model subskrypcyjny i inne nowe usługi.

„Celem planowanej emisji akcji Deli2 jest dalszy dynamiczny rozwój biznesu i utrzymanie pozycji lidera na polskim rynku delikatesów luksusowych” - wyjaśnia Bartosz Kazimierczuk.

Emisja wesprze też plany Deli2 w ekspansji geograficznej, czyli logistykę, współpracę z nowymi lokalnymi dostawcami itp.

cele emisyjne Deli2

Deli2 planuje przeznaczyć na nowe placówki stacjonarne wraz z magazynami do wysyłki internetowej 700 tys. zł z emisji akcji. Na rozwój serwisu, w tym uruchomienie aplikacji mobilnej, przeznaczone będzie 425 tys. zł. Zaś na wdrożenie nowych usług zostaną przeznaczone środki z emisji akcji w wysokości 375 tys. zł. Pozostałe środki wesprą marketingowe.

Emisja akcji i plany debiutu na NewConnect

Zapisy na akcje Deli2 rozpoczną się we wtorek, 8 marca i potrwają do 27 kwietnia. Prowadzone są na platformie Beesfund.

Oferowane są akcje serii D w cenie 7,65 zł za akcję i akcje serii E w cenie 8,50 zł. Łączna wartość akcji wyniesie ok. 2 mln zł. Wycena spółki pre money została określona w wysokości 9,5 mln zł.

Emisja dojdzie do skutku po przekroczeniu progu 500 tys. zł. 

Spółka, po zakończeniu oferty akcji, planuje rozpocząć procedurę ubiegania się o notowanie jej akcji na NewConnect. Według planów zarządu, dołączenie do spółek publicznych miałoby się odbyć w ciągu 2 lat.

Zobacz także: Crowdfunding udziałowy, artykuły, analizy w Strefie Inwestorów

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Pełna treść dostępna jest tylko dla płatnych abonentów StrefaInwestorow.pl.

Zamów abonament Zaloguj się

Rejestracja w serwisie Strefa Inwestorów

Rejestracja w serwisie Strefa Inwestorów odbywa się w ramach naborów. Ostatni nabór odbył się w styczniu 2024 r. W tej chwili dołączenie do społeczności inwestorów nie jest możliwe.
Jeżeli zależy Ci na dostępie do praktycznej wiedzy o inwestowaniu, zapisz się na listę adresową czytelników darmowego e-booka "Jak analizować wykresy giełdowe". Zostawiając swój adres e-mail umożliwisz mi poinformowanie Cię o możliwości rejestracji, kiedy odbędzie się kolejny nabór do serwisu.

Jak analizować wykresy giełdowe

W razie pytań lub wątpliwości możesz pisać na adres: Pawel@StrefaInwestorow.pl (link sends e-mail).

Oto, co zyskujesz dołączając teraz do Strefy Inwestorów:
  • Blog inwestorski - najlepsza wiedza i doświadczenia z moich 19 lat nieprzerwanego inwestowania na GPW (analiza rynku i przede wszystkim akcji spółek notowanych na GPW), a w tym:
    • Komentarze giełdowe - omówienie sesji giełdowej - indeksy i wybrane spółki
    • Podsumowanie tygodnia - komentarz weekendowy - zobacz przykładowy wpis
  • Edukacyjny portfel inwestycyjny Strefy Inwestorów – praktyczne przykłady inwestowania w akcje, głównie z GPW w oparciu o analizę wykresów.
  • Edukacyjny portfel "Petard" – praktyczne przykłady inwestowania w akcje spółek z GPW w oparciu o analizę fundamentalną.
  • Wpisy w blogu inwestorskim Ewy Walkowiak "W poszukiwaniu sygnałów" - techniki DiNapoli'ego na GPW.
  • Wpisy w blogu inwestorskim Tomasza Krynickiego "Impuls i korekta" - w poszukiwaniu okazji inwestycyjnych.
  • Wpisy w blogu inwestorskim Rafała Irzyńskiego "Fundamenty i Spekulacja" - w poszukiwaniu okazji inwestycyjnych.
  • Podcast "21% Rocznie EXTRA | Jak inwestować" - cotygodniowe omówienie sytuacji wybranych spółek z polskiej giełdy w przystępnej formie audio.
  • Pakiet Środy z Siłą Relatywną (SzSR), a w nim:
  • Artykuły edukacyjne - praktyczna wiedza w przystępnej formie, gotowa do zastosowania.
  • Dostęp do bieżących dyskusji w gronie innych inwestorów giełdowych.
Bonusy:
  • BONUS SPECJALNY ①: Miesięczny abonament w Sindicator.net - całkowicie bezpłatny dostęp do skanera rynku giełdowego na 1 miesiąc (dostępny od 30 czerwca 2024 r.).
  • BONUS SPECJALNY ②: WIDEO: Inwestowanie w wartość i inwestowanie we wzrost