Przejdź do treści
Kategoria::
Kategoria

Komisja Europejska koryguje cła wobec chińskich producentów pojazdów elektrycznych [Briefing]

Informacja dnia

4 lipca, dziewięć miesięcy po wszczęciu z urzędu dochodzenia antysubsydyjnego, Komisja Europejska nałożyła tymczasowe cła na import akumulatorowych pojazdów elektrycznych (BEV) z Chin. 

Komisja stwierdziła, że łańcuch wartości BEV w Chinach korzysta z nieuczciwego subsydiowania, co grozi szkodą gospodarczą dla unijnych producentów BEV. W dochodzeniu zbadano również prawdopodobne konsekwencje i wpływ tych środków na importerów, użytkowników i konsumentów BEV w UE.

Indywidualne cła wynoszą w przypadku poszczególnych producentów:

BYD: 17,4%;

Geely (firma zaangażowana w projekt Izera w Polsce): 19,9%;

SAIC: 37,6%.

Pozostali producenci BEV w Chinach, którzy współpracowali w dochodzeniu, podlegają średniemu ważonemu cłu w wysokości 20,8%. Cło dla innych firm niewspółpracujących wynosi 37,6%.

W porównaniu ze stawkami wstępnie ujawnionymi w dniu 12 czerwca 2024 r., tymczasowe cła zostały nieznacznie obniżone w oparciu o uwagi zainteresowanych stron. 

Cła tymczasowe będą obowiązywać od 5 lipca 2024 r., przez maksymalny okres czterech miesięcy. W tym czasie musi zostać podjęta ostateczna decyzja w sprawie ostatecznych ceł w drodze głosowania państw członkowskich UE. Po przyjęciu tej decyzji cła stałyby się wiążące na okres pięciu lat.

Nagłówki warte uwagi

X files 

Przejście Francji na energię jądrową było jak dotąd najszybszym i najskuteczniejszym sposobem walki ze zmianami klimatycznymi na świecie.

https://x.com/MichaelAArouet/status/1808763621167567121

 

udostępnij: